iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

DUYURULAR

Yeni Başlayanlar İçin E-Ticarette Satış Artırma Teknikleri Nelerdir?

Türkiye'de internetten alışveriş yapan kişi sayısı 2019 yılında 40 milyon civarına yaklaştı. Türkiye e-ticaret pazarı büyüklüğü ise 11.5 milyar dolar seviyesine ulaştı. Bu değerlerin 2020 yılı içerisinde daha da büyümesi bekleniyor.

Sürekli büyüyen e-ticaret pazarına girmek isteyen girişimcilerin ve firmasını büyütmek isteyen firma sahiplerinin kullanması gereken birtakım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu teknikler, kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları web sitesinde tutarak satış yapabilmek için önemli.

Bu yazımızda e-ticaret siteleri için satış artırma tekniklerinden bahsedeceğiz ve online satış yapan firmalar için önerilerde bulunacağız.

SEO Çalışmalarına Öncelik Verin

İnternetten satış için yapılan araştırmalara göre satın alma kararlarının %90'ından fazlası Google aramaları ile başlıyor. Herhangi bir ürün almadan önce o ürünün modeline, fiyatına ve o ürünle ilgili yorumlara Google üzerinden yapılan aramalarla ulaşıyoruz.

Dolayısıyla e-ticaret siteniz için yapacağınız SEO (Search Engine Optimization - Arama Motoru Optimizasyonu) çalışmaları ile görünürlüğünüzü artırmalısınız. Google gibi arama motorlarında yapılan aramalarda öne çıkmak ve ilk sayfada yer almak hem potansiyel müşterilerinize ulaşmak hem de markanızın bilinirliğini artırmak açısından çok önemli.

Kişiselleştirmeden Yararlanın

Artık kullanıcıların birçoğu online satış yapan firmalardan kendilerine daha özel teklifler sunmalarını ve onların ilgisini çekebilecek ürünleri göstermelerini talep ediyor. Bu nedenle e-ticaret firmaları açısından kullanıcılar ve müşteriler için yapılan kişiselleştirmeler kritik bir role sahip.

Dolayısıyla siteniz, sosyal ağlar ve e-posta pazarlama üzerinden müşteri profilinize uygun kişiselleştirmeler yapın. Müşterilerinizin personalarını çıkartın ve onlara en doğru ürünleri göstermeye, ulaştırmaya çalışın.

Retargeting Reklamları Kullanın

E-ticaret araştırmalarına göre kullanıcıların sadece %2'lik kısmı ilk defa ziyaret ettikleri bir siteden alışveriş yapıyor. O yüzden retargeting, dijital reklam sektörünün elindeki en etkili ve sonuç odaklı silahlardan bir tanesidir.

Retargeting reklamlar, kullanıcılar bir internet sitesini ziyaret edip alışveriş yapmadan çıktıklarında bu kullanıcıları başka kanallar aracılığı ile yakalayıp yeniden sitenize çekmenizi sağlayan bir yöntemdir.

Sitenizin Navigasyonunu Kolaylaştırın

Web sitelerindeki kullanılabilir alanlarda yön bulma ve yön verme işlemlerine navigasyon denir. Navigasyon bir web sitesinin düzenini belirleyen unsurlardandır. Bu nedenle kullanıcıları web sitenizde daha fazla tutmak ve kullanıcı deneyimini artırmak için site navigasyonunuzu kolaylaştırmalısınız.

Site navigasyonunuz, kullanıcıların sitenizi daha rahat gezmelerini ve aradıkları ürünleri daha kolay bulmalarını sağlar.

Ödeme Seçeneklerini Basitleştirin

E-ticaret siteleri açısından ödeme konusunda pratik ve basit çözümler sunmak çok önemlidir. Yüksek sepet terk oranının nedenlerinin başında ödeme sistemindeki zorluklar gelir. Sitenizde kullanacağınız sanal POS ile tek tıkla ödeme gibi özellikler, sepet terk oranını azaltacak ve dolayısıyla satış oranlarınıza olumlu şekilde yansıyacaktır.

Sanal POS çözümüne güvenli ve pratik şekilde ulaşmanın yolu ise iPara'dan geçiyor. iPara sayesinde kullanıcılarınıza pratik ve basit ödeme seçenekleri sunabilir, kullanıcı deneyimini ve müşteri memnuniyetini geliştirebilirsiniz.

Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Video İçeriklerle E-Ticarette Nasıl Fark Yaratabilirsiniz? başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.