iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

E-Ticaret
 
Genel
 
Pazarlama
 

Google Merchant Center E-Ticarette Nasıl Kullanılır?

E-ticarette firmaları, ürünlerinin satışını sosyal medya hesapları, e-ticaret siteleri veya online pazaryerleri aracılığı ile yapabilir. Müşteriye ulaşmak için hangi kanalın kullanılacağı ya da daha en yoğun kullanımın hangi kanal üzerinden olacağı ise markalarının hedef kitlesine, bilinirliğine göre belirlenir. Çünkü en yoğun satış, markanın kendi hedef kitlesine mümkün olduğunca doğrudan ulaşması ile olur. 

İşte, bu noktada Google hizmetlerinden biri olan Google Merchant Center (GMC), yeni dijital pazarlama fırsatlarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Biz de e-ticarette satışları artırmak için kullanılan Google Merchant Center hakkında bilmeniz gereken önemli bilgileri ele aldık. 

Google Merchant Center Nedir?

2018 yılında Google Shopping ile kullanılmaya başlanan Google Merchant Center, e-ticaret sitenizdeki ürünlerin satışını yapmak için bilgileri kolayca Google’a yüklemenizi sağlayan ücretsiz bir Google uygulamasıdır. Yani Google ortak siteleri için alışveriş reklamları oluşturmayı sağlayan ve ürünlerin satıldığı bir dijital platformdur. 

Ayrıca Google Merchant Center, tüketicilerin sitenizde ya da online pazaryerlerinde sattığınız ürünleri kolay bulmaları için listeleme hizmetinin de olduğu bir satış kanalıdır.

Google Merchant Center Ne İşe Yarar?

Ürünleriniz arama motorlarından ne kadar kolay ve hızlı ulaşılabilir olursa satış gerçekleştirmeniz o kadar mümkün olur. Çünkü markanızın müşteri kitlesi, ürünlerinize doğrudan ulaşamayabilir. Ancak Google Merchant Center ile ürün verilerinizi doğrudan hedef kitlenizin karşısına çıkarabilirsiniz. Yani tüketicilerin yaptığı ilgili aramalarda ürünleriniz Google Shopping (Google Alışveriş) arama sonuçlarında görüntülenir. 

Ayrıca GMC uygulamasını kullanarak etkili şekilde Google Alışveriş Reklamlarını kullanabilirsiniz. Son olarak GMC’yi Google Ads, Google My Business, Google Görüntülü Reklam Ağı ve diğer reklam platformlarıyla entegre edebileceğinizi de söyleyelim.  

Google Merchant Center Nasıl Kullanılır?

E-ticarette Google Merchant Center’ın kullanımı oldukça kolay. Kullanmaya başlamak için yapmanız gerekenler ise adım adım şu şekilde:

  • Bir Google Merchant Center Hesabı Oluşturun

Ürünlerinizin satışını Google Alışveriş üzerinden kolayca satabilmeniz için öncelikle bir GMC hesabı oluşturmanız gerekiyor. Hesabı Google üzerinden oluşturabilirsiniz. Tabii halihazırda bir Gmail veya Google My Business hesabınız varsa bunları da kullanabilirsiniz. Ayrıca hesap oluşturduktan sonra e-posta adresinizi doğrulatmayı unutmayın. 

  • Ürünlerinizi Sisteme Yükleyin

Bu adım oldukça önemlidir. Çünkü renk, fiyat, stok gibi ürün bilgilerini sisteme doğru olarak kaydetmeniz gerekir. Kaydını yaptığınız bilgiler Google’ın ürünlerinizi kategorize etmesine yani listeleme yapmasına yardımcı olur. Böylece Google’da arama yapanların karşısına ilgili ürününüz çıkar. Ayrıca ürünlerinizi Google e-tablo üzerinden yüklerseniz ürün yükleme aşamasında büyük kolaylık sağlarsınız. 

  • Google Ads Alışveriş Kampanyası Oluşturun

Alışveriş kampanyaları oluşturmak için öncelikle Google Ads hesabınızın ve Google Merchant Center hesabınızın birbirleri ile bağlı olması gerekir. Bu işlemi Google ürün bağlantısı kısmından halledebilirsiniz. Ardından Google Merchant üzerinden “Kampanya Oluştur” bölümüne giriş yapabilirsiniz. Burada markanız, ürünleriniz ve müşteri kitlenizle bağdaşan uygun alışveriş kampanyaları hazırlayabilirsiniz. 

Dijital pazarlama yöntemleri ile e-ticarette satışlarınızı artırmak için markanızın ne sunduğu, alanı, müşteri kitlesinin kimler olduğu ve firmanızın büyüklüğü oldukça önemli. Çünkü bu şekilde markanız için doğru ve uygun stratejileri uygulayabilirsiniz. GMC ise bu noktada satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz etkili platformlardan biridir. 
Bu önerimiz ile yazımızın sonuna geldik, ancak okumaya devam etmek isterseniz Instagram’da Satış Yapmadan Önce Bilmeniz Gerekenler başlıklı yazımıza geçebilirsiniz.