iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

DUYURULAR

E-ticaret Sitesi Kurarken İzlemeniz Gereken Yollar Nelerdir?

Türkiye’de yılda ortalama %40 büyüyen e-ticaretin, yakın bir gelecekte toplam perakende satışın %20’sine, yani oldukça yüksek bir orana erişmesi bekleniyor. Kısacası online alışveriş, geleneksel alışverişe tüm dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de meydan okuyor. Bu da tüm işletmeler için e-ticareti bir zorunluluk haline getiriyor. Peki, e-ticaret sitesi nasıl kurulur?

1) Alan Adı En Önemli Nokta

E-ticaret sitesi kurmaya karar verdiyseniz ilk olarak alan adı bulmanız gerekiyor. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise akılda kalıcılık ve ürün ya da hizmetinizi tam olarak tarif edebilmektir. Örneğin çiçek satışı için içerisinde çicek gecen bir isim kullanmanız önemli. Ayrıca mümkün olduğu kadar İngilizce karakterler kullanmanızı öneririz, çünkü adres çubuğunda Türkçe karakter kullanılamıyor. Örneğin iPara’nın alan adı, İngilizce karakterlerle uyumlu olduğu için okunduğu gibi yazılabiliyor.

2) Kullanıcı Deneyimine Önem Verin

E-ticaret sitenizin tasarımının güzel olması elbette önemli. Ancak tasarım, kullanıcı deneyimi (User Experience - UX) açısından kullanışsız olursa satışlarınız artmak yerine azalabilir. Kullanıcı deneyimi temel olarak siteniz içerisinde kullanıcıların geçirdiği zamanı ve davranışları inceler. En geniş alandan en küçük butona kadar tüm ögelerin en uygun yerde ve en uygun şekilde bulunmasını hedefler. Sitenizi hazır bir tasarım üzerinden kuruyorsanız UX raporlarını kontrol edebilirsiniz. Eğer sıfırdan tasarım yapılıyorsa da öncesinde bir UX danışmanına projenin kontrol ettirilmesi bu bakımdan önemlidir.

3) Kategoriler ve Filtreler Kullanın

10’dan az ürün ya da hizmet sunan e-ticaret siteleri için kategori çoğunlukla önerilmez. Ancak daha fazla ürün ya da hizmete sahipseniz kategoriler oluşturmanız önemli. Ürünleri anlamlı kategori ve alt kategorilere toplamanız, kullanıcıların aradıkları ürüne kolayca ulaşabilmesini sağlar. Örneğin giyim ürünleri satışı yapan bir e-ticaret sitesi kuracaksanız cinsiyete göre ilk kategoriyi oluşturabilirsiniz. Bundan sonra kullanıma göre kategoriler oluşturmanız gerekir. Hiyerarşik sıralama şöyle olabilir: kadın giyim, dış giyim, mont-kaban-palto, kaban.

Filtreler ise ürünün türüne göre değişiklik gösterir. Kadın ve erkek filtrelemeleri dışında beden, ebat, tür, fiyat aralığı şeklinde filtreler verilebilir. Örneğin erkek gömlek kategorisinde filtreler şöyle sıralanabilir: beden, renk, desen, kol boyu (kısa kol ve uzun kol gibi) ve marka.

4) Stok Yönetimi Güçlü Olmalı

E-ticaret sistemi ile depo sisteminizin entegre olması gerekiyor. Deponuzda olmayan ürünlerin otomatik olarak “stokta yok” şeklinde güncellenebilmesi önemli. Eğer deponuzda olmayan bir ürünü kullanıcı satın alır ve gönderim yapamazsanız kullanıcı memnuniyetini kaybedebilirsiniz. Ayrıca böyle bir durumda kullanıcıları memnun edebilmek için indirim çeki gibi bir özür ödülü vermeniz gerekebilir. Bu da ek maliyet anlamına gelir.

5) Sanal Ödeme Sağlayın

E-ticaret yapacaksanız e-ödeme yöntemlerini kullanmanız gerekiyor. Burada bazı e-ticaret siteleri havale ve EFT gibi yöntemleri kullanıyor. Ancak kullanıcılardan gelen siparişlerin sayısı arttıkça havale ve EFT’ler ile gönderileri eşleştirip fatura düzenlemek oldukça zor bir hal alıyor. Sanal POS sayesindeyse tüm ödemeler kolayca sisteminize düşüyor. Fatura düzenleme ve eşleştirme gibi işlemler de otomatik olarak gerçekleşiyor. Bu noktada iPara’dan destek alabilir ve ödeme sayfasında hem pratiklik hem de güvenilirlik elde edebilirsiniz. Türkiye’nin sanal POS’u iPara, sitenize uygun seçenekleri ile kullanıcıların ödemelerini kolayca almanızı sağlar.