iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

DUYURULAR

E-ticaret Firmalarındaki Harcamalar Nasıl Azaltılır?

E-ticaret pazarı 2020 yılında da büyümeye devam edecek. Öngörüler küresel e-ticaret pazarının %2.5 civarında büyüyeceği yönünde. Dolayısıyla sektöre yeni oyuncular girecek, e-ticaret siteleri için daha fazla yatırım yapılacak.

Ancak bu kârlı pazara girmek ve e-ticaret sitesi kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlıklı olması gereken bazı işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderlerine hazırlıklı olmamanız ise firmanızın zarar etmesine ve para kaybetmesine sebebiyet verebilir.

Bu yazımızda internetten satış yapan firmalar için giderleri azaltma yöntemlerinden bahsedeceğiz ve firmanızın daha verimli şekilde çalışması konusunda öneriler sunacağız.

Tedarikçi Harcamalarını Düşürün

Her firmada olduğu gibi e-ticaret siteleri de ürünlerini belli bir tedarikçiden alıyor. Ürünler için tedarikçilere ödenen paralar ise firmaların en ciddi giderleri arasında yer alıyor. Bu nedenle tedarikçi giderlerini düşürmek ve yapılan anlaşmalar ile ürünleri indirimli şekilde almak çok önemli.

Tedarikçiniz indirim konusunda yardımcı olamıyorsa ek ürünler ya da farklı promosyonlar almak da avantajlı olabilir. Ancak çok yüksek fiyatlardan ürün alırsanız satış oranlarınızı ve net kar marjınızı çok iyi hesaplamanız gerekiyor ki zarar etmeyeseniz.

Kargo Hizmeti İçin Anlaşmalar Yapın

Fiziksel bir mağazası olan firmalar için kargo hizmeti öncelikli bir problem değil. Müşteriler beğendikleri ürünleri mağazadan alıyorlar. Ancak dijital dönüşüm nedeniyle tüketici alışkanlıkları değişti. Artık tüketiciler çoğunlukla online satış yapan e-ticaret firmalarını tercih ediyorlar ve ürünlerinin de bir an önce ellerine ulaşmasını istiyorlar.

Dolayısıyla e-ticaret firmaları için iyi bir dağıtıcı bulmak çok kritik bir detay. Bütçeniz doğrultusunda size en uygun fiyatı veren ya da özel kampanyalar uygulayan firmaları tercih etmelisiniz.

Etkin Finansal Yönetim Yapın

Finansal kontrol her firma için önceliklendirilmesi gereken detaylardan biri. Örneğin banka kredileriniz varsa bunları daha düşük faizli kredilerle değiştirmeyi deneyebilirsiniz.

Personelinizin maaşlarını yatırdığınız ve sürekli çalıştığınız kurumlardan da ekstra kolaylıklar talep edebilirsiniz. Hesap ve kredi kartı ücreti iptalleri ya da maaş yatırma anlaşmaları yaparak bankalardan belli bir oranda geri dönüş talep edebilirsiniz.

Reklam Giderlerinizi Gözden Geçirin

E-ticaret siteleri açısından görünür olmak, arama motorlarında öne çıkmak ve site trafiği sağlamak satışları direkt etkiliyor. O yüzden yapacağınız reklam ve kampanyalar potansiyel müşterilere ulaşmak için çok önemli. Ancak bu noktada bütçeniz doğrultusunda hedeflemeyi en doğru şekilde yapmalı ve doğru alıcılara ulaşmalısınız.

Ayrıca bir e-ticaret firması olarak reklam bütçenizin büyük kısmını offline'dan online'a aktarabilirsiniz. Online platformları etkin şekilde kullanarak fiyat/performans kriterinizi geliştirebilirsiniz.

Kart Komisyonlarından Kurtulun

Bir e-ticaret firmasının en kolay ve en uygun şekilde ödeme alabilmesi gerekir. Bankaların yüksek kart komisyonları ya da uzun süren sanal POS prosedürleri size hem zaman hem de para kaybettirebilir.

Bu noktada Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından onaylı bir “Lisanslı Ödeme Kuruluşu” olan iPara, e-ticaret firmanızın çok daha yüksek bir performansla güvenli ve hızlı şekilde çalışmasını sağlar.

iPara sayesinde müşterilerinize en uygun şekilde sanal POS, kart saklama ve tek tıkla ödeme gibi imkanlar sunabilirsiniz.

Bu öneri ile yazımızın sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticarete Başlamak İçin Atmanız Gereken 7 Adım başlıklı içeriğimize geçebilirsiniz.