iPara Blog

Tek bir entegrasyon yaparak e-ticaret sitenizden tüm banka ve kredi kartları ile online ödeme alın.

DUYURULAR

E-Ticaret Firmaları İçin Evden Çalışma Teknikleri

Bazen salgın, hastalık, doğal afet gibi elimizde olmayan sebeplerden ötürü evlerimizde daha fazla zaman geçirmek ve hatta evlerimizden çalışmak durumunda kalabiliriz. Ayrıca evden çalışmak günümüzde zaten oldukça trend ve yaygın bir olgu durumunda. Artık e-ticaret siteleri, firmaları ve birçok şirket bu şekilde “home ofis” çalışmayı tercih ediyor.

Ancak evden çalışma sistemine geçerken üretkenliğinizi korumanız ve motivasyonunuzu sağlamanız için yapmanız gereken şeyler mevcut. Bu yazımızda özellikle yöneticilerin ve ofis çalışanlarının faydalanacağı evden çalışma teknikleri konusunda bazı ipuçları vereceğiz. Hazırsanız başlayalım ve evden çalışırken dikkat etmeniz gereken detaylara bakalım.

Mesai Saatlerinizi Belirleyin

Evden çalışma, hemen her çalışanın isteyeceği bir yöntemdir. Ancak ilk başta kolay gibi görünse de bu şekilde çalışırken belli bir disipline sahip olmak gerekir. Bunun için de öncelikli olarak yapmanız gereken şey mesai saatlerinizi keskin bir şekilde belirlemenizdir.

Ofiste çalışır gibi planlı programlı olmanızda yarar var. Bu şekilde kendinize ayıracağınız zamanı da bilirsiniz ve işlerinizi ona göre detaylandırırsınız.

Sabah Rutinleriniz Olsun

Düzenli şekilde evden çalışmaya başladığınız zaman zihniniz dağılabilir ve işe başlamak konusunda sıkıntılar yaşayabilirsiniz. O yüzden sabah uyandığınızda belli rutinlerinizin olması sizi çalışma konusunda motive edecektir. Örneğin spor yapmayı seviyorsanız her gün düzenli şekilde egzersiz yapabilirsiniz ve sonrasında da kahvaltı yaparak çalışmaya hazır hale gelebilirsiniz.

Çalışma Alanınızı Belirleyin

Evden çalışırken dikkat edilmesi gereken detaylardan biri de dinlenilen ve sosyalleşilen alanlar ile çalışma alanını ayırmaktır. Kendinize bir çalışma alanı yaratarak dikkatinizin dağılmasını engelleyebilirsiniz. Sadece çalışmak için kullandığınız bir alanınız olursa odağınızı kaybetmemiş olursunuz.

Yapılacaklar Listesi Oluşturun

Evden çalışırken işler içerisinde dağılmamak için bir yapılacaklar listesi oluşturabilirsiniz. Günlük ve haftalık yapılacaklar listesi oluşturarak öncelikli işlerinizi belirleyebilir ve işlerinize daha rahat şekilde odaklanabilirsiniz. Yapılacak işler listesi hazırlamanın püf noktası ise zor olan işlere öncelik vermektir; aklınızda olsun!

Proje Yönetim Araçlarından Faydalanın

Proje yönetim araçları, evden çalışan e-ticaret siteleri ya da firmaları için oldukça gerekli araçlardır. Hem ekibi yönlendirmek hem de işlerin takibini yapabilmek açısından bu online çalışma araçlarından destek alabilirsiniz.

Trello, Monday, Worzone, Asana, Wrike, Drive gibi proje yönetim araçları, personelinizin projeler üzerinde hızlı bir şekilde çalışmasına olanak sağlar. Ayrıca yeni projelerinizi de bu araçlar üzerinden rahatlıkla yönlendirebilirsiniz.

Toplantılarınızı E-postalar ya da Konferans Görüşmeleriyle Çözün

Günümüz iş dünyası açısından zaman oldukça önemli bir kavram. Dolayısıyla evden ya da uzaktan çalışırken birçok toplantınızı e-mail veya konferans görüşmeleri ile gerçekleştirebilirsiniz. Böylece çalışmanız gereken zamanı daha doğru ve verimli şekilde değerlendirebilirsiniz.

Bu önerimiz ile evden çalışırken dikkat etmeniz gerekenleri tamamlamış olduk. Okumaya devam etmek istiyorsanız E-ticaret Firmalarındaki Harcamalar Nasıl Azaltılır? içeriğimize geçebilirsiniz.